Nieuwsbrief:

Leidse Motoren

Waar passie en prestatie samenkomen Bij Leidse Motoren geloven we dat rijden meer is dan alleen een manier van verplaatsen het is een lifestyle. Onze passie voor motoren drijft ons om alleen het beste aan te bieden, van hoogwaardige motoren tot deskundige onderhoudsdiensten. Hier vind je een plek waar prestatie en betrouwbaarheid elkaar ontmoeten, zodat jij elke rit met vertrouwen en plezier kunt beleven. Of je nu een doorgewinterde rijder bent of net begint, Leidse Motoren biedt alles wat je nodig hebt om jouw passie voor motoren tot leven te brengen. Ontdek de kracht van rijden bij Leidse Motoren!
Alle motoren van Leidse Motoren
6 motoren gevonden
YAMAHA MT 09
YAMAHA MT 09
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2023, 11250 Km
YAMAHA XSR 900
YAMAHA XSR 900
€ 9.300,- p/mnd klik hier
2019, 13204 Km
KTM 1290 SUPER DUKE R
KTM 1290 SUPER DUKE R
€ 14.990,- p/mnd klik hier
2021, 16200 Km
KAWASAKI VERSYS 1000 S
KAWASAKI VERSYS 1000 S
€ 13.500,- p/mnd klik hier
2022, 17446 Km
KTM 890 ADVENTURE R
KTM 890 ADVENTURE R
€ 11.750,- p/mnd klik hier
2021, 13595 Km
KAWASAKI Z1000
KAWASAKI Z1000
€ 13.999,- p/mnd klik hier
2023, 5809 Km
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion