Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Te Koop: Benelli TRK 702X – Ultra Black Edition zo zien we ze niet vaak!
Bent u op zoek naar een motor die niet alleen presteert, maar er ook nog eens fantastisch uitziet? Maak kennis met de Benelli TRK 702X in de exclusieve Ultra Black uitvoering! Deze motorfiets is speciaal voor u gemaakt, met een sportief design en indrukwekkende prestaties, zodat u altijd met vertrouwen en stijl op pad kunt gaan.
Kenmerken:
-
MIVV Carbon Einddemper: De TRK 702X is uitgerust met een MIVV carbon einddemper, die niet alleen zorgt voor een sportieve en diepe geluidservaring, maar ook voor een gewichtbesparing. Het carbon geeft de motor een nog agressievere uitstraling.
-
Skid Plate: Voor de avonturiers onder ons is de skid plate een must. Deze robuuste bescherming onder de motor zorgt ervoor dat uw motor goed beschermd is tegen stenen en ander ruw terrein, zodat u ongestoord kunt genieten van uw off-road ritten.
-
Valbeugels: De valbeugels bieden extra bescherming voor zowel de motor als de rijder, mocht de motor onverhoopt vallen. Dit maakt de TRK 702X een betrouwbare partner in elke situatie.
-
Handvatverwarming: De handvatverwarming zorgt ervoor dat u comfortabel kunt blijven rijden, zelfs bij koudere omstandigheden. Nooit meer koude handen tijdens lange ritten!
-
Zadelverwarming: Voor extra comfort is de TRK 702X voorzien van zadelverwarming, zodat u altijd warm zit, ongeacht de weersomstandigheden.
RUIM €1500 aan accessoires is gemonteerd!
De Benelli TRK 702X Ultra Black is de ideale keuze voor de motorrijder die op zoek is naar de perfecte combinatie van stijl, comfort en prestaties. Of u nu de stad doorkruist, over landelijke wegen rijdt of off-road gaat, deze motor biedt u de kracht en de uitstraling die u zoekt.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde paralleltwin, viertakt, vier kleppen per cilinder, dubbele bovenliggende nokkenas |
Boring x slag | 83 mm x 83 mm |
Cilinder inhoud | 698 cc |
Comp. verhouding | 11.0:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische brandstofinjectie met dubbel gasklephuis van 37 mm ø |
Ontsteking | Delphi MT05 |
Vermogen | 70 pk / 51 kW bij tpm |
Max. koppel | 68 Nm bij 6250 tpm |
Koppeling | Natte koppeling met assist&slipper functie |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | ALS stalen trellis frame |
Vering voor | Upside Down vork van ø 50 mm |
Vering achter | Swingarm met laterale schokdemper met regelbare préload en rebound |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende schijf ø 320 mm, vierzuiger remklauw en ABS |
Remmen achter | Enkele schijf ø 260 mm, zwevende remklauw met enkele zuiger, ABS |
Voorband | 110-80 |
Achterband | 150-70 |
Wielbasis | 1492 mm |
Lengte | 2225 mm |
Breedte | 915 mm |
Hoogte | 1410 mm |
Zithoogte | 836 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: ROYAL ENFIELD, BENELLI |
Geachte Motorrijder.
Met een geheel nieuw professioneel uitgeruste werkplaats van 100 vierkante meter en een zeer uitgebreide showroom van 300 vierkante meter staan wij volledig voor u klaar.
Bij Motor Service Hoofddorp begrijpen wij als geen ander dat plezierig motorrijden samengaat met een exclusieve motor die voor u volledig voldoet aan al uw wensen en behoeften.
Wij verzorgen dit geheel voor u, op uw specifieke wensen.
Wij zijn namelijk zelf liefhebber, ons bedrijf is uit passie geboren.
 | Hoofddorp, Zuid-Holland |
 | 023-5830335 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beïnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken