Nieuwsbrief:

BMW  R 60/5 - 1973

29024 Km
Rood
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
In 1969 had BMW rigoureuze maatregelen genomen om te kunnen concurreren met de opkomende Italiaanse en vooral Japanse merken. De /5-serie verving de "Vollschwingen BMW's" . De R 60/5 ,had een geheel vernieuwd frame, die veel weg had van het Norton Featherbed frame en telescoopvorken. Ook motorisch waren er flinke vernieuwingen doorgevoerd. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. 

Ons exemplaar in Boldor rood verkeerd in prachtige staat en is voorzien van chrome valbeugels en lederen zijtassen. 
  • Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
  • U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen in onze webshop maar ook via telefoon, fax of email. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen





Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
De Knalpot
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Brooklands" betekent: Racebaan in Engeland vlakbij Weybridge. In 1907 werd hier de eerste TT-motorrace verreden. De hoogtijdagen van het circuit lagen in de jaren twintig, toen veel motorfietsmerken wereldwijd met elkaar wedijverden op dit circuit. Het betekende eveneens de hegemonie van de Britse motorfietsindustrie die met Norton, AJS en Douglas sterk was vertegenwoordigd bij de winnende coureurs van die dagen, waaronder de bijna onverslaanbare Ier Stanley Woods. Woods heeft meer races verreden dan wie ook. Zijn eerste wedstrijd reed hij op achttienjarige leeftijd op Brooklands met een Cotton in 1923. Zijn laatste race, een Junior-race reed hij in 1939 op een Velocette. In 1932, 1933 en 1935 won Woods twee TT-races in één week. De snelle Ier maakte gedurende de jaren dertig uitstapjes naar andere, zelfs niet Britse merken als Husqvarna, Guzzi en dkw . Het Brooklands-circuit bleef in gebruik tot het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. In 1939 werd op die plaats de Vickers-Armstrong-vliegtuigfabriek gebouwd. Het circuit op het eiland Man, waar nu de TT-races worden verreden is sindsdien naast *Brands Hatch Engelands beroemdste motorcircuit.
© 2000 - 2025 Motoroccasion