Nieuwsbrief:

DUCATI  1299 SUPERLEGGERA - 2017

Garantie: Ja
3335 Km
ROOD/WIT
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
ducati - 1299-superleggera
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Modeljaar: 2017
Garantie: div. opties mogelijk

Deze unieke Ducati 1299 Superleggera is nu te bezichtigen bij officieel Ducati dealer Moto Hippo! Bouwjaar 2017. Voor het eerst op de weg en gekentekend mei 2021. Onze 1299 Superleggera heeft slechts 3335 km gereden. De Superleggera heeft als eerste productiemotor ooit een carbon monocoque frame en carbon eenzijdige swingarm. Daarnaast is de Superleggera uitgerust met een carbon subframe, carbon kuipdelen en wielen.

De 1299 Superleggera is uitgerust met een desmodromische tweecilinder die goed is voor 215 PK bij 11000 toeren per minuut en 146,5 Nm bij 9000 toeren per minuut. Ook op electronisch gebied is de Superleggera uitgerust met de meest vooruitstrevende technologie, waaronder een 6-as Inertial Measurement Unit, die input geeft aan o.a. de Traction Control, Slide Control en Bosch bochten ABS systeem. Daarnaast krijgt de Superleggera ook een Launch Control systeem en een Engine Brake Control systeem, waarvan de laatste al bekend is van eerdere modellen. Ohlins tekent bij de Superleggera voor zowel de voor (FL936 USD 43mm) als achtervering (TTX36), waarbij beide volledig instelbaar zijn. De gewichtsbesparing ten opzichte van een Panigale R zijn respectievelijk 1,35 kg voor de voorvork en 0,5kg voor de schokbreker. De remmen komen van Brembo, waarbij voor twee M50 monobloc klauwen zijn gemonteerd in combinatie met twee 330mm schijven en een MCS 19.21 radiale rempomp. Door al deze gewichtsbesparing weegt de 1299 Superleggera droog slechts 156 kg (167 kg rijklaar).

Slechts 500 stuks zullen van deze 1299 Superleggera worden gemaakt. Deze 1299 Superleggera is voorzien van een compleet titanium Akrapovic race-uitlaat systeem, een race ruit, een vervangings kit voor kentekenplaathouder en spiegel afdekking, paddock stands voor beide wielen en een cover. Met de racekit krijgt de 1299 Superleggera nog eens 5 pk erbij, met een rijklaar gewicht van 162 kg.

Moto Hippo is officieel dealer van: Ducati, Yamaha en Moto Morini.

Naast deze Ducati 1299 Panigale Superleggera hebben wij ook:

- Een uitgebreide motor-kleding, helmen en accessoire collectie
- Ruime keus in motorfiets accessoires
- Motorfiets onderhoud en reparatie in onze modern uitgeruste werkplaats met geschoolde monteurs
- Motorfiets verhuur van de meest recente modellen
- Diverse financierings mogelijkheden
- Moto Hippo motorfiets verzekeringen




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Moto Hippo
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion