Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Ducati Diavel 1260 S
Bouwjaar: 2019
Kleur: Zwart
Kilometerstandstand: 19920
Kenteken:94-MT-BT
Nieuw binnen, Leuke Ducati Diavel 1260 S uit 2019 met slechts 19000 km, voorzien van alle sleutels en boekjes.
Motorhuis Zwolle is hét kloppend Ducati en BMW hart van Zwolle en wijde omstreken. In de werkplaats zijn alle nodige kennis, apparatuur en expertise in huis om uw motor in topconditie te houden. In de showroom vindt u een ruime selectie van de diverse modellen en wat we niet hebben staan zoeken we voor u op.
Onze motoren vallen onder de marge regeling, tenzij anders vermeld. Neem een kijkje op onze website, niet alle motoren staan op Marktplaats.
Motorhuis Zwolle onderscheidt zich door service, kwaliteit, betaalbaarheid en oog voor detail. Uw wensen staan centraal en we streven naar 100% tevredenheid. Wij zijn pas tevreden als u dat ook bent.
(Gedeeltelijke) financiering van de aan te schaffen motor is mogelijk.
Uw motor 30 dagen gratis All Risk verzekerd? Dat kan, vraag naar de mogelijkheden.
Motorhuis Zwolle
George Stephensonstraat 5
8013 NL Zwolle
038-460 8792
Openingstijden:
Maandag: Gesloten
Dinsdag 8.30 - 17.30
Woensdag 8.30 - 17.30
Donderdag 8.30 - 17.30
Vrijdag 8.30 - 17.30
Zaterdag 8.30 - 16.30
Zondag Gesloten
- Proefrit maken?
Wij zorgen er voor dat de motoren die we aanbieden in een mooie gepoetste staat zijn. Een proefrit is daarom mogelijk bij intentie tot aankoop en bij droog weer en wegdek.
Voor alle aanbiedingen geldt: prijswijzigingen voorbehouden en zo lang de voorraad strekt. Er is pas sprake van verkoop als de (aan-)betaling is gedaan.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Ducati Testastretta DVT-1262, L-Twin cillinder, 4 kleppen per cillinder, dual spark, vloeistofgekoeld, desmodromisch variabele timing |
Boring x slag | 106 mm x 106 mm |
Cilinder inhoud | 1,262 cc |
Comp. verhouding | 13.0:1 |
Kleppen | 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Bosch elektronisch brandstofinjectiesysteem, 56 mm elliptische gasklephuizen met ride-by-wire systeem |
Ontsteking | |
Vermogen | 159 pk / 117 kW bij 9,500 tpm |
Max. koppel | 129 Nm bij 7,500 tpm |
Koppeling | Slipper en zelfbekrachtigende natte multiplaatkoppeling met hydraulische bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen trellis buisframe |
Vering voor | 50 mm verstelbare usd voorvork |
Vering achter | Monoshock, gegoten aluminium enkelzijdige swingarm, instelbare voorspanning |
Remmen voor | 2x 320 mm semi-zwevende remschijf, radiaal bevestigde Brembo monobloc 4-zuiger, M4.32 remklauw |
Remmen achter | 265 mm remschijf, 2 zuiger Brembo zwevende remklauw |
Voorband | Pirelli Diablo Rosso III 240/45 ZR17 |
Achterband | Pirelli Diablo Rosso III 240/45 ZR17 |
Wielbasis | 1,600 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 780 mm |
Drooggewicht | 218 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Krachtig. Gespierd. Maar ook behendig en effectief tussen de bochten voor maximaal rijplezier. De nieuwe Diavel 1260 combineert het vermogen van een maxi-naked met de ergonomie van een muscle cruiser. Het ontwerp herinterpreteert de Diavel stijl met een moderne look en integreert perfect het kloppende hart van deze nieuwe DIavel 1260, de 159 pk Testastretta DVT 1262 motor. |
Werkplaats
Uw motor is bij ons in goede handen. In onze werkplaats maken we uitsluitend gebruik van kwaliteitsproducten en professioneel gereedschap. En alleen in goed overleg met u bepalen we wat er aan uw motor moet gebeuren.
Occasions
Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn hebben wij altijd een groot aantal occasions op voorraad. We houden rekening met de verschillende wensen van onze klanten. En zorgen we ervoor dat we voor alle type motorrijders een goede motor beschikbaar hebben.
Shop
Wij hebben in onze shop alleen de beste kwaliteit producten en kleding. Wij werken bijvoorbeeld met Motorex Olie, Ruiten van MRA en Z-techniek en Odyssey accu’s. Hiernaast werken wij als eerste in Nederland met het Zwitserse merk Scott Sports.
 | Zwolle, Overijssel |
 | 0384608792 |
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken