Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Harley-Davidson electra glide ultra classic FLHTCUI
zeer mooie en goede motor
nieuwe voorband
bouwjaar 2008
30130 mijl op de teller
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | luchtgekoelde viertakt 45° v-twin |
Boring x slag | 95,2|111.2 |
Cilinder inhoud | 1.584 |
Comp. verhouding | 9,2:1 |
Kleppen | 2, OHV |
Brandstof toevoer | ESPFI |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 67|50|5.200 |
Max. koppel | 124.7|3.000 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 9.312 |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22.7 |
Topsnelheid | 160 |
ABS | nee |
Frame | Ruggengraatframe, staal |
Vering voor | 41.3mm Telescopische demping in cartridge stijle |
Vering achter | Korte luchtvering |
Remmen voor | 2x 292mm Schijf, 4-zuiger remklauw |
Remmen achter | 292mm enkele schijf, 4-zuiger remklauw |
Voorband | MT 90 B 16 |
Achterband | MU 85 B 16 |
Wielbasis | 1.592 |
Lengte | 2.504 |
Breedte | 965 |
Hoogte | 1.549 |
Zithoogte | 693 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Suur Motoren is een all round motorzaak gevestigd in Oud-Beijerland die zich doelgericht bezig houd met de verkoop en onderhoud van zowel nieuwe als gebruikte motoren.
Tevens hebben wij het grootse assortiment motorkleding en helmen van de Hoekschewaard en omstreken in huis, deze bekende kwaliteitsmerken zijn van Evolution motorkleding en Scorpion helmen.
U kunt dus ook bij ons aan de zaak onder het genot van een bakje koffie uw gewenste kleding of helmen komen bekijken en passen.
 | Oud-Beijerland, Zuid-Holland |
 | 0186-682233 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van GAS GAS