Nieuwsbrief:

KAWASAKI  GPZ 1000 RX - 1986

Garantie: Nee
8886 Km
Zwart/Rood
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
kawasaki - gpz-1000-rx
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Kawasaki GPZ 1000 RX – 1986 – Originele klassieker in nette staat - Zo mee

Bijzonder nette Kawasaki GPZ 1000 RX uit 1986, uitgevoerd in de originele zwart-rode kleurstelling. Deze klassieker heeft jarenlang deel uitgemaakt van een privécollectie en stond sindsdien droog en veilig gestald. Voor het stilzetten liep de motor uitstekend.

Specificaties:
  • Merk: Kawasaki
  • Model: GPZ 1000 RX
  • Bouwjaar: 1986
  • Kleur: Zwart/Rood
  • Cilinderinhoud: 997 cc
  • Vermogen: ± 125 pk
  • Aandrijving: Ketting
  • Versnellingen: 6
  • Kilometerstand: 8886
  • Gewicht: ca. 255 kg
Kenmerken:
Origineel en compleet
Nette staat, zowel kuip als lakwerk
Motor liep uitstekend voor het stallen
Ideaal als klassiekerproject of voor revisie
Toenmalige topklasse – pure 80’s power
Handgemaakt zadel - origineel zadel aanwezig

Een GPZ 1000 RX in deze staat is inmiddels zeldzaam geworden.
Het model werd destijds gezien als het antwoord op de snelle sportmotoren van de concurrentie, en is nog altijd geliefd om zijn prestaties en klassieke uitstraling.

Bezichtiging op afspraak mogelijk. Motor moet wel opnieuw rijklaar gemaakt worden met accu, olie, smering kabels etc. Zo mee
Neem contact op bij interesse of voor vragen
Geen garantie
Opties en Accessoires:
Geen inruil




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Lammers Motoren
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: TRIUMPH in 1937 - De activiteiten in de auto's en die van de motoren worden gescheiden in 1936. Ariel eigenaar John Young ('Jack' maar door insiders 'JS' genoemd) Sangster koopt de fabriek in Priory Street (motoren) voor 5000 pond en verlaagt de lonen per direkt. Hij veranderd de naam in Truimph Engineering Company. Sangster stelt een designer van Ariel, de 35 jarige Edward Turner, aan als General Manager. Daarna vraagt hij Bettmann om zitting te nemen in het bestuur, met name om zijn reputatie en netwerk. Val Page vindt werk bij BSA nadat hij voor de overname ontslag had genomen. Turner schudt het leveringsprogramma een goed door elkaar en houdt dan de Tiger 70, 80 en 90 over. Hij voegt vervolgens gepolijste afwerkdeksels toe, komt met nieuwe verfdesigns, omhooglopende uitlaten, enkeltube frames en chromen brandstoftanks. In 1937 ontwerpt men de 500cc Speed Twin. Deze verlaat de dealers voor 75 pond en verovert daarmee de markt. Daarna wordt het originele pand aan Much Park Street verkocht. Dat jaar rolt ook de laatste Tiger 90 van de band en kondigt men de Tiger 100 aan.
© 2000 - 2025 Motoroccasion