Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De iconische Ninja ZX-6R keert terug in de Kawasaki line-up. De legendarische 636cc vier-in-lijn supersport combineert rijplezier op straat met geweldige circuitprestaties. Voor 2025 is de ZX-6R voorzien van geïntegreerde rijmodi, Full Colour TFT-display en een compleet nieuw design.
De Ninja ZX-6R is in de volgende kleuren beschikbaar:
- Lime Green / Ebony / Pearl Blizzard White
- Ebony / Metallic Flat Spark Black
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 83 mm x 83 mm |
Cilinder inhoud | 636 cc |
Comp. verhouding | 12.9:1 |
Kleppen | 6 |
Brandstof toevoer | Injectie: Ø38 mm x 4 met ovalen hulpkleppen |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 124 pk / 91 kW bij tpm |
Max. koppel | 69 Nm bij 10 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.438 (39/16) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Perimeter frame, aluminium |
Vering voor | 41 mm upside-down voorvork (SFF-BP) met instelbare rebound, compressiedemping en veervoorspanning, en top-out veren. |
Vering achter | Bottom-Link Uni Trak, gasgevulde schokdemper met piggyback-reservoir, instelbare rebound, compressiedemping en veervoorspanning. |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 310 mm schijven. Remklauw: dubbele radiaal gemonteerde, monobloc, tegenoverliggende 4-zuigers. |
Remmen achter | Enkele schijf van 220 mm. Remklauw met enkele zuiger. |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1400 mm |
Lengte | 2025 mm |
Breedte | 710 mm |
Hoogte | 1105 mm |
Zithoogte | 830 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Het hart van de Ninja ZX-6R is de befaamde 636cc vier-in-lijn. Een extra 37cc ten opzichte van reguliere 600cc supersports zorgt voor meer vermogen maar ook een beter motorkarakter voor straatgebruik. Voor 2024 is het blok grondig herzien en heeft een nieuw nokkenasprofiel, nieuwe inlaattrechters en een verbeterd spruitstuk en collector. Deze vernieuwingen zorgen voor meer koppel in lage- en middelhoge toeren en een lagere uitstoot. |
Horeon Motoren is exclusief Kawasaki dealer ,We onderhouden ook Honda, Suzuki, Triumph en Yamaha.
We zijn lid van de bovag en inbouwstation van Datatool alarmsystemen.
En lid van de Focwa voor al uw schadeherstel.
Bel voor meer info 020-4972228
 | Zwanenburg, Noord-Holland |
 | 020-4972228 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken