Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
KTM 1190 ADVENTURE R
Bouwjaar 2013
62839 km
Nette 1190 Adventure R, oa voorzien van Akrapovic demper, Touratech zijkoffers, Comfortzadels en Handvatverwarming.
Historie aanwezig.
Groot onderhoud + kettingset: 11-2023 / 54.000 km
Afgeleverd inclusief:
- Onderhoudsbeurt
Inclusief 3 maanden garantie.
(6, 12 of 24 maanden mogelijk, voorwaarden op onze website)
---------------------------------------------------------
Voorzien van:
- Akrapovic uitlaatdemper
- Touratech aluminium zijkoffers + kofferdragers
- Middenbok
- Handvatverwarming
- Powerparts Comfortzadels
- Hoge kuipruit
- Radiateur bescherming
- Valbeugels
- 12v aansluiting
- ABS + Tractioncontrol
- Rijmodi
---------------------------------------------------------
- Financiering mogelijk.
- Inruil van nette goed onderhouden motoren is mogelijk tegen handelsprijzen.
Ook voor onderhoud, reparatie en bandenservice kunt u bij ons terecht.
Levering aan huis mogelijk.
Voor het maken van een afspraak kunt u telefonisch, per email of middels Whatsapp contact met ons opnemen.
Zie onze website www.motomondial.nl voor meer foto's in hoge resolutie.
Openingstijden:
Ma 09:00 - 17:00
Di 09:00 - 17:00
Woe 09:00 - 17:00
Do 09:00 - 17:00
Vrij 09:00 - 17:00
Za 10:00 - 12:00 / 13:00 - 17:00
Let op! Het bezoek van onze showroom en werkplaats is altijd op afspraak.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2 cilinder, 4-Takt, V 75° |
Boring x slag | 105 mm x 105 mm |
Cilinder inhoud | 1190 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Contactvrij aangestuurd volledig elektronisch ontstekingssysteem met digitale ontstekingsvertraging |
Vermogen | 150 pk / 110 kW bij tpm |
Max. koppel | Nm bij tpm |
Koppeling | Natte meervoudige hydraulisch bediende koppelingsplaten |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, klauwschakel |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Buisframe van chroommolybdeen staalbuizen, geëloxeerd |
Vering voor | WP Suspension Up Side Down |
Vering achter | WP Suspension Monoshock |
Remmen voor | Dubbele schijfrem met radiaal gemonteerde remklauwen met vier zuigers |
Remmen achter | Schijfrem met radiaal vastgeschroefde remklauw en twee zuigers |
Voorband | 90/90-21 |
Achterband | 150/70-18 |
Wielbasis | 1570 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 860 mm |
Drooggewicht | 212 kg |
Leverbare kleuren | Oranje, wit |
Beschrijving | De nieuwe ontsteking met electronische brandstof injectie is overtuigend door zijn perfecte rijvermogen terwijl de gereguleerde catalysator zorgt voor minimale emissies. En met een nieuw onwikkeld ABS wordt de angst voor het uitbreken volledig weggenomen. Al met al biedt de KTM 990 Adventure, met zijn ultra moderne technologie en exclusief design het ultieme rijders genot. |
 | Oudemolen, Noord-Brabant |
 | 0653836218 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken