Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 24 maanden
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, 3-cilinder in lijn, 240° ontstekingsvolgorde |
Boring x slag | 74 mm x 74 mm |
Cilinder inhoud | 660 cc |
Comp. verhouding | 11.95 / 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling |
Ontsteking | |
Vermogen | 81 pk / 56 kW bij tpm |
Max. koppel | 64 Nm bij 6250 tpm |
Koppeling | Natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 VERSNELLINGEN |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 172 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Buisvormig stalen perimeterframe |
Vering voor | Showa 41mm upside-down cartridgevork met aparte functie, 150mm veerweg voorwiel |
Vering achter | Showa monoshock RSU met hydraulisch instelbare veervoorspanning, 150mm veerweg achterwiel |
Remmen voor | Nissin zwevende remklauwen met twee zuigers, dubbele 310mm schijven, ABS |
Remmen achter | Nissin zwevende remklauw met enkele zuiger, enkele 255mm-remschijf, ABS |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1418 mm |
Lengte | |
Breedte | 834 mm |
Hoogte | 1398 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Met zijn vertrouwenwekkende rijeigenschappen, superieure driecilinderprestaties en toonaangevende technologie zet de Tiger Sport 660 de nieuwe standaard voor veelzijdigheid en plezier |
| Dealerschappen: APRILA, KAWASAKI, KTM, MIA, CAN-AM, DUCATI, HONDOTO GUZZI, MOTO MORINI, PIAGGIOSUZUKI, TRIUMPH, YAMAHA |
Een nieuwe motor?
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
 | Bodegraven, Zuid-Holland |
 | 0172-650005 |
Een stukje historie: BMW in 2004 - Het eerste model, de K 1200 S uit 2004, perste er al 167 pk uit en vestigde een werelduurrecord. De zeer sterk hellende cilinders zorgden dat het zwaartepunt laag kon blijven, maar er waren ook veel technieken uit de BMW Formule 1 motor overgenomen, waaronder de holle nokkenassen en het speciale smeersysteem. Er kwam een GT versie, maar ook een meer "streetfighter" achtig model, de K 1200 R, die zonder meer "ruig" te noemen was. Met deze nieuwe serie betrad BMW een strijdperk dat het in de jaren dertig verlaten had: de pk-race. In deze periode waren rembekrachtiging, Integral ABS, elektrisch instelbare veersystemen en tractiecontrole deels standaard, deels als optie leverbaar. Het BMW duolever verving op deze serie het telelever systeem.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken