Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Garantie: YAMAHA 5 JAAR
Direct uit voorraad leverbaar bij Yamaha Dealer Motorstore Uithoorn!
Met zijn sportieve kuipwerk en de nieuwste LED-verlichting biedt de NMAX 155 een moderne uitstraling, gecombineerd met een aerodynamische voorkuip voor uitstekende bescherming tegen wind en regen. Dankzij het stabiele chassis manoeuvreer je moeiteloos door het verkeer, terwijl de comfortabele, ontspannen zitpositie ideaal is voor langere ritten.
Wat maakt deze scooter echt uniek? De mogelijkheid om altijd verbonden te blijven. Met de Communication Control Unit (CCU) kun je via Bluetooth je smartphone koppelen, zodat je toegang hebt tot essentiële informatie onderweg. Praktische functies zoals de sleutelloze Smart Key, een stroomaansluiting en ruime opbergruimte onder de zitting maken de NMAX 155 de perfecte keuze voor comfortabel woon-werkverkeer.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | 1-cilinder, Vloeistofgekoeld, 4-takt, enkel bovenliggende nokkenas, 2-kleppen |
Boring x slag | 52 mm x 52 mm |
Cilinder inhoud | 125 cc |
Comp. verhouding | 11.2 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | |
Max. koppel | 10 Nm bij 5 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | automaat |
Verhouding | |
Overbrenging | V-snaar |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 72 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | Telescopische voorvork, veerweg 90 mm |
Vering achter | Achterbrug, veerweg 90 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ř220 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ř230 mm } |
Voorband | 90/80-14 |
Achterband | 110/90-12 |
Wielbasis | 1310 mm |
Lengte | 1980 mm |
Breedte | 750 mm |
Hoogte | 1210 mm |
Zithoogte | 780 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Deep Blue,Ruby Red,Milky White. |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: AGM, HONDA, KAWASAKI, KYMCO, PEUGEOT, SUZUKI, SYM, YAMAHA |
Motorstore Uithoorn is hét dealer totaal bedrijf voor jouw nieuwe en gebruikte motorfiets.
Door een zeer ruime voorraad aan motorfietsen, motorscooters, onderdelen en accessoires kunnen wij jou van alle services voorzien.
Met een ruime gespecialiseerde werkplaats met geschoolde monteurs is geen reparatie ons te gek!
 | Uithoorn, Noord-Holland |
 | 0297-540163 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken