Al onze motoren worden geadverteerd incl.
garantie. Onderhoudsbeurt gewenst? Dan verlengen wij de
garantie naar minimaal 6 maanden en maximaal 24 maanden.
Zie onze website voor de mogelijkheden.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Motor
luchtgekoelde viertakt 70° v-twin
Boring x slag
81 mm x 81 mm
Cilinder inhoud
649 cc
Comp. verhouding
9,0 : 1
Kleppen
2 kleppen per cilinder
Brandstof toevoer
carburatie
Ontsteking
TCI
Vermogen
40 pk / 29,4 kW bij 6.500 tpm
Max. koppel
50,1 Nm bij 3.000 tpm
Koppeling
natte meerplatenkoppeling
Versnellingsbak
5 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Starter
electrisch
Tankinhoud
Topsnelheid
nb km/u
ABS
nee
Frame
stalen wiegframe
Vering voor
niet instelbare 41 mm telescopische voorvork, veerweg 140 mm
Vering achter
qua veervoorspanning instelbare monoshock, veerweg 86 mm
Remmen voor
298 mm schijf, tweezuigerremklauw
Remmen achter
trommelrem 200 mm
Voorband
130/90-16
Achterband
170/80-15
Wielbasis
1.610 mm
Lengte
2.340 mm
Breedte
880 mm
Hoogte
1.070 mm
Zithoogte
695 mm
Drooggewicht
229 kg
Leverbare kleuren
Beschrijving
Kenmerkend voor deze XVS 650 A DragStar Clasic zijn oa het royale dubbel zadel, de onderhoudsarme cardantransmissie en de klassieke, op de tank, geplaatste snelheidsmeter. Leverbare kleuren midnight black en sunset silver.
Een stukje historie: YAMAHA in 1953 - In 1953 was Genichi op zoek naar een efficiëntere manier om de metaalbewerking en de machineproductie te gebruiken naast het vervaardigen van vliegtuigpropellers. Terugkijkend op de oprichting van de Yamaha Motor Company zei Genichi:" Het gehele bedrijf was gezond en ook financieel was er ruimte om te investeren. Ik voelde daarbij ook een noodzaak dit in een andere branche te doen. Dus deed ik wat onderzoek."
Hij onderzocht verschillende producten waaronder naaimachines, auto-onderdelen, scooters, driewielers en motorfietsen. De grootte van de markt en de geringe concurrentie deden hem besluiten om motorfietsen te gaan produceren.
Toen hem gevraagd werd naar deze beslissing vertelde hij: "Ik heb mijn R&D divisiechef en andere managers erop uit gestuurd om de toonaangevende bedrijven in het land te bezoeken. Zij kwamen terug met de beoordeling dat er nog volop mogelijkheden waren ondanks onze late toetreding tot deze markt. Ik wilde niet onvoorbereid de motorfietsenbusiness betreden. Zodoende hebben we enige tijd langs Duitse fabrikanten getoerd voordat we een 125 cc motorfiets lanceerden. Ik heb gedurende de Europese tour die volgde ook veel geleerd over het bouwen van een motorfiets. Er werd zoveel mogelijk onderzoek gedaan om onszelf ervan te verzekeren dat we klaar waren voor de klus. Toen we daar zeker van waren zijn we gestart''.