 |
Motor | vloeistofgekoelde viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 12,4 : 1 |
Kleppen | 5 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | injectie |
Ontsteking | TCI (digitaal) |
Vermogen | 183 pk / 134 kW bij 12.500 met direct air induction, zonder 175 (128,7 tpm |
Max. koppel | 110,1 Nm bij 10.500 met direct air induction, zonder 10,6 tpm |
Koppeling | olie bad |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.533 |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 290 km/u |
ABS | nee |
Frame | Aluminium Deltabox V frame |
Vering voor | volledig instelbare 43 mm UPSD, veerweg 120 mm |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, veerweg 130 mm |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijf, radiale vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR 17 |
Wielbasis | 1.415 mm |
Lengte | 2.085 mm |
Breedte | 720 mm |
Hoogte | 1.105 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 173 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Deze R 1 was een van de eerste motoren die de zgn een op een grens bereikte, dus 172 kg en 172 pk. Door het hoogtoerige karakter is deze R 1 onderin en in het middengebied iets minder sterk als zijn voorganger, maar levert ongemerkt over de hele linie veel vermogen met een duidelijk eindschot. Voor 2006 licht gewijzigd. Leverbare kleuren lava rood, yamaha blauw, midnight zwart en in speciale Yamaha 50 jarig jubileum uitvoering. |