 |
Motor | Desmosedici Stradale 90 V4, naar achteren draaiende krukas, 4 desmodromatisch bediende kleppen per cilinder, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 81 mm x 81 mm |
Cilinder inhoud | 1.103 cc |
Comp. verhouding | 14:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cylinder |
Brandstof toevoer | elektronisch brandstofinspuitsysteem. dubbele verstuivers per cilinder. volledige ellipsvormige gasklephuizen met Ride-by-Wire. Inlaatsysteem met variabele lengte |
Ontsteking | |
Vermogen | 214 pk / 157.5 kW bij 13.000 tpm |
Max. koppel | 124 Nm bij 10.000 tpm |
Koppeling | Hydraulische natte multiplaatkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 38/14 |
Overbrenging | Ketting,16/41 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminiumlegering frame |
Vering voor | Ohlins NIX30 43mm volledig instelbare vork met TiN behandeling. elektronische compressie en uitgaande demping instelling met ohlins smart EC 2.0. |
Vering achter | Volledig verstelbare Ohlins TTX36 unit. Elektronische compressie en rebound demping afstelling met Ohlins Smart EC 2.0. Aluminium enkelzijdige swingarm |
Remmen voor | 2x 330mm semi zwevende schijven, radiaal gemonteerde Brembo Monobloc Stylema (M4.30) 4-zuiger remklauwen met Bosch ABS |
Remmen achter | 245mm Schijf, 2-zuiger remklauw met Bosch ABS |
Voorband | Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17 |
Achterband | Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17 |
Wielbasis | 1,469 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 830 mm |
Drooggewicht | 174 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Een verzamelobject Ducati
2019 markeert een kwart eeuw sinds de Ducati 916 - ontworpen door Massimo Tamburini op het wereldtoneel arriveerde en meteen een icoon van modern motorracen werd.
De Ducati 916 was niet alleen een geweldige fiets, hij won ook Wereldkampioenschappen Superbike: de 916 SBK was een kracht om rekening mee te houden, zelfs toen hij debuteerde en de volgende jaren zag hij 120 races, 8 constructeurstitels en 6 winnen rennerstitels, vier met de Engelsman King Carl Fogarty. Zelfs nu blijven de Engelse racer en de 916 het meest succesvolle koppel in de geschiedenis van Ducati SBK.
Om het 25-jarig jubileum van de legendarische 916 te vieren, werd de Panigale V4 25 Anniversario 916 geboren in een gelimiteerde en genummerde versie van 500 eenheden.
De 25 Anniversario 916 is gebouwd op de mechanica van de Panigale V4 S. Deze is opgewaardeerd met race-inhoud van de Panigale V4 R zoals het voorframe, ontworpen volgens Ducati Corse-specificaties, de droge koppeling en nog meer track-specifieke elektronica , zoals Ducati Quick Shift EVO 2, geoptimaliseerd voor agressieve versnellingsschakelingen en voorspellende Ducati Traction Control EVO 2.
Het uiterlijk van de fiets combineert een kleurenschema dat zijn oorsprong vindt in de Ducati 996 SBK (winnaar van het World Superbike Championship 1999) met gesmede magnesium Marchesini Racing wielen, een titanium typegoedgekeurde Akrapovic uitlaat en een lange lijst van koolstofvezel en billet aluminium componenten
Een verzamelfiets gewijd aan alle Ducatistas die de geest van de legendarische 916 kunnen herbeleven tijdens het rijden op deze versie. Om zelfs de meest veeleisende verzamelaars tevreden te stellen, wordt de fiets geleverd met een echtheidscertificaat, waarop de fiets-, frame- en motornummers worden weergegeven. |