Nieuwsbrief:

AMR Motorfietsen

Al sinds 2006 actief in de motor branche, sinds dien richten wij ons op alle voorkomende reparaties en onderhoud van motoren! Van complexe problemen, tot onderhoud. U bent bij ons aan het juiste adres. Wij zijn service & klant gericht, tegen een scherpe prijs.
Alle motoren van AMR Motorfietsen
20 motoren gevonden
BMW G 310 GS
BMW G 310 GS
€ 4.750,- p/mnd klik hier
2019, 11257 Km
BMW R 1250 RS
BMW R 1250 RS
€ 15.999,- p/mnd klik hier
2021, 32572 Km
DUCATI SCRAMBLER DESERT SLED
DUCATI SCRAMBLER DESERT SLED
€ 9.649,- p/mnd klik hier
2017, 17145 Km
HONDA CB 600 F HORNET
HONDA CB 600 F HORNET
€ 5.599,- p/mnd klik hier
2011, 18782 Km
KAWASAKI Z650 ABS
KAWASAKI Z650 ABS
€ 6.750,- p/mnd klik hier
2020, 5287 Km
TRIUMPH TIGER 850 SPORT
TRIUMPH TIGER 850 SPORT
€ 10.999,- € 12.250,- p/mnd klik hier
2021, 28999 Km
BMW R 850 R
BMW R 850 R
€ 2.899,- p/mnd klik hier
1999, 52942 Km
BMW R 1150 GS
BMW R 1150 GS
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2002, 146814 Km
YAMAHA MT 07
YAMAHA MT 07
€ 7.999,- p/mnd klik hier
2022, 2478 Km
YAMAHA BT 1100 BULLDOG
YAMAHA BT 1100 BULLDOG
€ 3.699,- p/mnd klik hier
2002, 34897 Km
KAWASAKI VERSYS 650 GRAND TOURER
KAWASAKI VERSYS 650 GRAND TOURER
€ 7.750,- p/mnd klik hier
2019, 18550 Km
KAWASAKI Z650
KAWASAKI Z650
€ 6.199,- p/mnd klik hier
2020, 9967 Km
HONDA CB 1000 R ABS
HONDA CB 1000 R ABS
€ 5.899,- p/mnd klik hier
2010, 27112 Km
SUZUKI SFV 650 GLADIUS
SUZUKI SFV 650 GLADIUS
€ 4.349,- p/mnd klik hier
2010, 12316 Km
SUZUKI SV 1000 S
SUZUKI SV 1000 S
€ 2.799,- p/mnd klik hier
2004, 49527 Km
HONDA CB 500 X / ABS
HONDA CB 500 X / ABS
€ 5.699,- p/mnd klik hier
2013, 17931 Km
YAMAHA TRACER 900 ABS
YAMAHA TRACER 900 ABS
€ 8.199,- p/mnd klik hier
2015, 35159 Km
TRIUMPH TIGER 850 SPORT
TRIUMPH TIGER 850 SPORT
€ 10.119,- p/mnd klik hier
2021, 10880 Km
BMW S 1000 RR
BMW S 1000 RR
€ 9.399,- p/mnd klik hier
2013, 53398 Km
HONDA CBR 600 F
HONDA CBR 600 F
€ 3.699,- p/mnd klik hier
2008, 40140 Km
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion